Fotografie: Welke camera kies ik?

Tegenwoordig heb je allerlei soorten camera’s in verschillende maten en kleuren. Maar welke keuze moet ik nu maken. Ik zal je met mijn tips proberen te helpen.

Vraag je af wat je wil bereiken in de fotografie.

Tegenwoordig kun je met een simpele gsm al een mooie foto maken. Wanneer je iets meer wil kan je kiezen voor een Compactcamera, Systeemcamera of een Spiegelreflexcamera. Elk van hen zijn in een breed gamma verkrijgbaar en ook in verschillende merken.

Welke kies ik nu?

Even een korte uitleg over de 3 soorten camera’s.

Compactcamera

-licht en compact in gebruik

-goedkope modellen

-makkelijk te bedienen door de verschillende voorgeprogrammeerde ..

Systeemcamera

-compact en licht van gewicht

-ruime keuze aan objectieven

-sensor is groter waardoor er minder ruis is en er meer licht binnen kan

Spiegelreflexcamera Digital Single Lens Reflex of DSLR word die ook genoemd

-handmatige bediening

-ruime keuze aan objectieven

-snelle autofocus

Zo, nu heb je een idee hoe het allemaal in elkaar zit, nu moet je zelf nog de keuze maken welk merk je hiervoor kiest. Daar kan ik helaas geen tips bij geven, maar persoonlijk zweer ik  bij Canon.Niet dat andere merken minder goed zijn, ze hebben elk hun voor- en nadeel. Maar fotograferen kunnen ze allemaal.

Bron van info: Digitale fotografietechnieken door Joan Staels

3 thoughts on “Fotografie: Welke camera kies ik?”

  1. Ik vind die systeemcamera’s echt zo tof. Die hebben de spiegelreflex qua kwaliteit zo goed als ingehaald en zijn veel makkelijker om te gebruiken omdat ze zo klein en licht zijn. Mocht ik er het geld voor hebben… ik had er mij al lang eentje aangeschaft 😉

    Like

  2. Voor het maken van foto’s gebruik ik mijn smartphone. Met een smartphone kan je best leuke foto’s schieten, maar het heeft ook zijn beperkingen en dan kan je waarschijnlijk beter een spiegelreflex of systeemcamera gebruiken. Voordeel is wel dat ik mijn smartphone altijd bij me heb.

    Like

Geef een reactie

